TMX-turen rapport:

För tågintresserade/klassen:

Åkte en tur med Fredrik från Protrain igår, han drog upp det blå TMX-loket från Nässjö till Linköping och kopplade på en spårriktare. Där hoppade jag på och vi hade avgång om typ en halvtimme men fick dra iväg direkt, gods is the shit? =).
Den spårriktaren var riktigt special gällande broms så en retardationskontroll var inte att tänka på ifall man inte gillade hjulplattor, man får ju faktiskt frångå vissa regler när man måste. Han provade ju och kände på den och märkte att den tog, och körde även mer på bara lokets broms. Spårriktaren hade typ tre gånger bättre broms än den borde, minns inte exakt vad han sa där.

Hur som helst brummade vi på i 90km/h och ifall det hade funnits en stol som man kunnat sitta på och sett ut hade det inte varit helt fel eftersom det tog fem och en halv timme ner. Men tiden gick ganska fort ändå eftersom vi hade samma musiksmak och pratade på om det mesta, han hade köpt biljetter av dig Carro vissa söndagar :) gick i Camillas klass.

Nere i Eslöv var lokala tkl (tror det var lokalt, blev osäker nu) dumma i huvet så vi åkte fram och tillbaka med radiostyrningen framför en perrong säkert fyra gånger i onödan när vi skulle göra rundgång. Folk tittade som fan iallafall men tror det var för att jag såg rätt tuff ut, höll mig i med bara en hand liksom, utan jacka i regnet och med en grym varselväst! haha.

Vi missade lunchen typ, men jag såg ett ICA kvantum som vi hade åkt förbi massa gånger precis intill rälsen, så vi parkerade loket lite fint där innan vi avslutade växlingen och hoppade igenom ett hål i stängslet och sprang in dit och köpte mat. Jag köpte en skitstor baguette och fredrik köpte en stor smörgåstårta.

På hemvägen var vi ensamt lok och därför kunde jag äntligen få köra, TMX är min nya bästa vän tror jag. Vid första anblicken ser den ju inte mycket ut i förarhytten men när man väl sitter där och hör hur dieseln pumpar är det SJUKT VÄRT :D

Översatt för er andra:

Jag var nere i Eslöv med ett gammalt diesellok igår. Det gick bra och vi åt mat från ICA. Jag fick köra hem för på nervägen var det lite specialtransport.

Kommentarer
Postat av: PH

Bra att du skriver även för oss obildade tölpar :)

2009-11-01 @ 21:52:52
Postat av: Micke

haha japp =)

2009-11-03 @ 12:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0