En härlig natt i Tranås.

För er som missat historien om den blivande tågföraren som lyckades ta fel tåg och tappa sin nya mobil, kommer jag efter påtryckningar skriva ner hela händelseförloppet med de detaljer jag minns och efter detta kan jag förhoppningsvis glömma allt och fortsätta med mitt nya, aningen lugnare liv.

I mitten på augusti öppnade jag och Johan varsin vinflaska vid namn Aurora. Det smakar inte vin någonstans utan är mer som att dricka svartavinbärssaft. Tack vare detta dricker man flaskan ganska fort och övergår sedan till ölen. Man är lagom berusad och dricker även dessa utan problem. Timmarna går och vi beger oss till Emily som haft tjejkväll hemma hos sig. Tanken är att vi ska vara där en liten stund innan vi åker in till Linköping.

Tärningsspelet påbörjas och det går till som så att man turas om att slå en tärning och varje gång man får en sexa ska man dricka ett par klunkar av den dryck man har. På bordet stod massa shots och öl. Jag har senare hört att vi även spelade "Jag har aldrig", och man ska då dricka när man Har gjort det som någon säger att dom aldrig gjort.
Exempel: Jag har aldrig hälsat på kungen. Har man gjort det ska man dricka. Av någon dum anledning blev jag uttråkad och började dricka varje gång någon sa ett påstående, man var ju ganska törstig.

Efter det är saker ganska suddiga för mig men med lite flashbacks och kommentarer om vad som hänt innan jag försvann sammanfattar jag det såhär:

Vi slutade spela, jag bad om att få låna en sax samtidigt som jag skulle ändra plats på mattan eftersom den inte passade där den låg, saxen kom och jag berättade att det vore kul att klippa av ett finger (mest på skojj då hoppas jag haha). Blev stoppad och tillsagd att vi var tvugna att bege oss till tåget (avgång 23.08). Tjejerna sprang iväg och jag sa att jag skulle vänta på Carro som var kvar i lägenheten. Knackade några gånger utan svar innan Johan kom och berättade att Carro inte alls var där inne utan hade sprungit iväg med dom andra. Johan gav upp och gick mot stationen han också. Tyvärr missade han tåget tack vare mig och gick tillbaka, det var då han upptäckte att jag var borta.

Jag hade gått mot stationen för att ta tåget mot Linköping men hade självklart missat det också, så jag satte mig ner och väntade snällt. Efter en stund rullar tåget in och jag kliver på. Efter ungefär tjugo minuter kommer tågvärden och ber mig stiga av då vi har nått slutstationen. Är Linköping slutstation tänkte jag, eller har jag råkat åka till Norrköping? Jag lämnar tåget och börjar gå mot Ågatan...nej inte riktigt...märker efter hundra meter att jag befinner mig i Tranås..Tranås!?! va fan.

När jag gått en stund kommer jag till en privatfest i någon lokal, med ganska torra människor. Man blev inte direkt välkomnad när man gick in där och frågade åt vilket håll man ska gå för att komma till Mjölby. En kille som hörde mig kom fram och frågade vad jag gjorde i Tranås. Jag råkade åka åt fel håll, tanken var att jag skulle åkt till Linköping. Har sista tåget gått tillbaka? Ja, för längesen, och du kan inte GÅ till Mjölby, minst tre mil jag ringer taxi. Vi säger tack o hej och jag ställer mig utanför och väntar. En taxi kommer rullandes och jag öppnar dörren. Några personer bakom mig ropar att "Det där är nog våran taxi hörredu". Jahopp, skitsamma då jag går tillbaka till stationen, lätt att hitta den då..Inte. Men efter 30-40 min ser jag den och springer dit.

Kollar när första morgontåget går och konstaterar att det är 06.45.

Natten var ganska kylig och med endast en skjorta frös jag nog egentligen även om alkoholen lurades lite. Om jag inte gjort lumpen hade jag nog inte tänkt så långt utan satt mig på en bänk och väntat/sovit. Men icke sa micke utan började gå för att hålla värmen, gick runt lite i Tranås och tittade på hus, för folk fanns det inget ute just då och festen jag varit på tidigare var slut. Funderade även på hur kul dom andra hade på krogen i Linköping, det var nog det jobbigaste psykologiskt, men hur som helst, tiden gick och klockan blev väl lite efter 05 när jag stötte på stationen igen och råkade se en mack med ett litet litet litet taxiställe där det satt två stycken. Tillhörande detta taxiställe fanns ett litet väntrum med en bänk som såg oerhört mysig ut, klev in där mellan 05 och 05.30 med fyra stycken förvånade, fundersamma och stirrande ögon på mig. Kan ha råkat somna till en stund men inte länge eftersom jag höll koll på klockan så jag inte skulle missa 06.45 tåget. Jag kom med det hem och vid 07.15 var jag hemma i lägenheten, efter en minst sagt intressant natt i metropolen Tranås.

I och med att jag skrivit ner detta och lärt mig läxan vill jag nu glömma skiten så läs gärna och skratta men vi behöver ju inte prata om det mer, tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Carro

Guuud så underbar du är :)

2009-09-21 @ 10:34:28
Postat av: Mike

aa jag vet, helt sjukt nästan...haha

nej men nu är det ju slut på det roliga tyvärr.

2009-09-21 @ 15:21:15
Postat av: S

Haha, nu står de 4-0 till dig efter jag läst detta hahahahahha ! :D <3

2009-10-23 @ 14:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0