Försäkringsbolag.

För ungefär tre veckor sedan tappade jag min mobil, typ två veckor efter att jag köpt den. Hur det gick till är en lång historia som de flesta av mina bekanta känner till. Inte världens bästa kväll kan man säga, fast lärorik.

Idag ringde jag till försäkringsbolaget som jag skickat in min förlustanmälan till och frågade snällt hur det gick med mitt ärende, och fick till svar att min allting var som det skulle och att det blev godkänt i mitten på förra veckan.


Jaha? men hur blev det med att skicka det där sms:et så fort mobilen fanns i butiken? Nej det var tydligen något dom hittat på antar jag, så nu ska jag åka till Linköping och fråga om den dykt upp och förhoppningsvis kommer jag bli kontaktbar utanför lägenheten igen!!

Det här var min första kontakt med ett försäkringsbolag i samband med något borttappat och tack vare detta krångel kommer det nog aldrig hända igen. Om det hade varit som försäljaren sa:

"Ja, tappar du mobilen med den här försäkringen är det bara att plocka ut en ny" ... så hade man säkert fortsatt att vara vårdslös med sina behörigheter men efter detta klistrar jag hellre fast mobilen i handen än att tappa bort den igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0