Jehovas vittnen har skickat info.

Okej, jag blev precis sjukt osäker på ifall jag ska genomföra mitt lilla experiment med Jehovas vittnen. För er som inte vet vad jag menar läs nedanstående inlägg innan detta.

Det som gör mig rädd för att ens gå på det första mötet är ett handskrivet brev som följde med i kuvertet med informationen och även de youtubeklipp jag tittat på om Jehovas, dom är ju inget vidare smarta alltså.


brevet:

"Hej Michael!

Här kommer ett smakprov på vad man kan få ut av en bibelkurs. Vi utgår alltid ifrån bibeln för att få svar på frågor som exempelvis de som tas upp i vikbladet ...

(typ Är det rätt att våldta barn och hålla på med hustrumisshandel?? , en av frågorna jag ska lista ut iaf).

Vi ställs alla inför de här frågorna någon gång i livet. Vi, Jehovas vittnen, önskar att människor inte avfärdar bibeln bara som en gammal historiebok, utan själv bildar sig en uppfattning om vad den säger.
Jag skulle gärna vilja träffa dig för att visa hur en kurs går till. Nästa gång jag ringer kanske vi skulle bestämma en tid för det om du vill."



De sista två meningarna är ju lite småläskiga, men har jag väl tagit det steget och klarat mig ur levande kan jag ju fortsätta med mitt experiment och lyckas med målet som är att lära mig mer om de här människorna och även skriva en liten dagbok om mina upplevelser av det här galna uppdraget jag gett mig själv.

Ska fundera på ifall det här blir lite för sjukt och påfrestande medan jag läser igenom informationen jag har fått hem.

Skulle bli oerhört tacksam för era åsikter kring det hela så jag får lite andra normala synpunkter på för och nackdelar!




Kommentarer
Postat av: PH

Åh det skulle ju va så kul om du fullföljde! Spänning i vardagen som sagt =)

2009-09-30 @ 22:08:20
Postat av: Mike

aa, minne för livet. och jag kommer tydligen få veta vad som är meningen med livet!! otroligt bra. :)



bara väntar på att hon ska ringa nu haha

2009-09-30 @ 22:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0