Tisdag/Onsdag

Dags att skriva lite skit igen. Jag börjar med gårdagen.

Igår satt jag, Johan och Emily och tittade på idol. Det roliga (alla pinsamma) är ju slut fast det är aldrig fel att fördriva tiden här i Mjölby med popcorn och klasskamrater.

Runt 21.30 fick jag ett samtal från hyresvärden som frågade ifall jag var hemma. En granne hade spelat hög musik hela dagen och polisen var på besök. Jag sa att jag hörde det innan jag åkte hemifrån men att det inte gör mig något. Typiskt att man ska missa något spännande tänkte jag, fast ändrade mig snabbt när jag kom  på hur jag skulle reagerat på att se en polis i det där kikhålet i dörren.

Första tanken hade varit TV-licensen som jag avanmälde förra månaden. Det är ju inte poliser som åker runt och kontrollerar men hade ändå tänkt tanken. Sen har vi ju det här med nedladdning, det skulle ju kunna vara det även om det inte heller skulle inträffa. Samma chans som att vinna en storvinst på lotteri typ. Det riktigt jobbiga om dom knackat på och tittat in hade varit min vägarbetsskylt som jag hängt upp på väggen, ger ju inget bra intryck även om det kanske inte är straffbart. Det hade varit pinsamt hur som helst.

Idag har jag följt nyheterna så gott jag kunnat angående rånet imorse, man får väl inte säga att man gillar sånt fast jag tycker ändå det är så imponerande att jag inte är säker på ifall jag vill att alla ska åka in.
Brott där ingen skadas eller dör är trevliga, och ett sånt här välplanerat, skickligt och ovanligt är sjukt intressant.

I skolan har vi haft en kvinna som föreläste om kost och hälsa.

Vi hade ju en frågeställning om våra förväntningar igår som handlade om det här ämnet och läraren:

1. Jag vill lära mig massor om det här
2. Läraren är en ung och snygg tjej
3. Jag vill ta tag i mig själv

Vilket alternativ som fick flest röster är ju rätt självklart.
Det roliga i det hela var när Carina (49 år och INTE snygg) ber oss gå ihop i grupper och skriva ner vilka förväntningar vi haft på dom kommande tre dagarna...haha

Besvikelsen var enorm!

Nu är det snart helg, häll upp och svälj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0