Utgifter.

Fick precis post !! :D

Tips på hur ni skaffar er utgifter:

Bli lurad att ni kan ändra ert gamla abonnemang till 69:-/månad och sen begära slutfaktura för att betala sista 10 månaderna som är kvar.

Frågade ifall han var helt säker på ifall det gick...

"Hehe ja, jag har nyligen börjat jobba här på telenor och innan jobbade jag hos Tre så jag är helt hundra på att det går"

Gick inte = 1200:- istället, inte jättemycket extra men att han kunde stå och säga sådär var ju lite småtaskigt tycker jag.

Skaffa den nya samsungmobilen med abonnemang hos telenor och teckna försäkring. Tappa mobilen efter två veckor, vänta tre veckor på en ny och få faktura på:

-Nytt sim-kort: 250:-

-Kvarstående försäkringspremier 12 st: 468:-
(När man använt försäkringen måste man tydligen betala av alla resterande månader och teckna ny, men det kanske bara är jag som inte visste)

-Självrisk (inte på fakturan, betalades igår i butiken): 600:-

-Förhöjd månadsavgift för mobilen (enligt försäljaren 99:-) : 130:-

Om allt varit som försäljaren sa och om han inte undanhållit viss information då jag frågade flera gånger om extra utgifter med försäkring, gamla abonnemanget och månadsavgiften, och jag inte klantat mig har jag nu räknat ut att jag hade sparat: 2 572 kr

Nudlar och vatten en månad nu ! =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, tack för tipsen. Känns verkligen som att jag behöver dom xD



Jag tycker din försäljare borde bli äggad :D

2009-09-17 @ 19:59:08
URL: http://emmaanneth.blogg.se/
Postat av: Mike

du kan få några av fakturorna istället? =)

ser jag honom där igen ska jag ta mig ett snack med honom, utan tvekan :)

2009-09-17 @ 21:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0