7 januari 2010 - "Det handlar om inställning"

En klok person sa något väldigt bra igår: Det handlar om inställning. Jag insåg att det gäller mer än bara en sak, det gäller fan allt jag gör :)

Tredje natten irad som jag inte kommer att sova ordentligt, de två senaste har det nog varit mest för att jag tänkt för mycket som vanligt men nu känns det bra. Jag är tillbaka i verkligheten. Jag ska börja leva och sluta fjanta runt i en dvala där jag väntar på bättre tider. 

Jag ska använda tiden till något värt när jag är hemma.
Bloggarkollegan fick ett återfall igen som jag härmar med att börja jag också som alla mina jättemånga läsare märker i och med det här inlägget :)  Det är ett bra tidsfördriv, jag ser det lite mer som en dagbok än en blogg och tycker det är skönt att inte ha mer än 10 läsare per dag, eller som nu efter uppehållet två eller tre :)

Har dessutom börjat på en bok som jag verkligen tror att jag kommer fullfölja, NOT. Jag kommer att skriva när jag får lust och se vart det landar, mest som en kul grej. Det finns en del planer på innehållet men skrivtekniken är ett större problem, att bygga upp en hel bok är ju inte som att skriva lite inlägg i en blogg direkt. Skitsamma, jag gillar att skriva, jag sitter en del vid datorn och lyssnar på musik, tänker ta vara på den tiden genom att ha ett litet bokprojekt.

Jag har också några nyårslöften där ett av dem är att börja laga bättre och godare mat, ett steg för att må bättre i dessa mörka tider. 

Att inte veta vad man gör i Maj månad tar upp viss tankeverksamhet. Det mesta har dock varit om mycket annat de senaste tre månaderna, både bra och dåligt, men eftersom jag fortfarande inte helt förlorat hoppet om att få jobb som tågförare går jag runt och dagdrömmer lite om det , cash is king!

Reservplanen är ju inte lika kul.




Kommentarer
Postat av: Pontus

Om det fanns like-knapp på bloggen skulle jag trycka på den nu!



Najs med skrivandet, tänkte själv ta steget till bloggvärlden åtminstone nu när det bär av till San Diego, återkommer med länk ;)

2010-01-08 @ 02:02:27
Postat av: Micke

haha härligt!



Jag väntar som fan på den länken! :D vill veta vad du ska pyssla med där, såg att du skulle dit. sjukt värt!

2010-01-08 @ 12:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0